15 Mart 2014 Cumartesi

Yokluğun Adı Gurbet


Yokluğun Adı Gurbet

Şimdi kentimin sokaklarında bir kargaşa
Ya yolladığın mektuplar adresimi bulamazsa?

Pencereden yola vurmuş gözlerimi
Lapa lapa yağan kar tanelerini izliyorum
Beyaz bir sayfaya sağıyorum şiirleri

Misal;üşümüş ellerimi sakladığım ceplerimde
Baharı çizen bir kalem yılların yıpratamadığı

Mavinin özlemini ç/ekerken düşlerim
İçimde kızıl kıyamet ateşin t/adı azap

Yazmalıyım ayyuka çıkan özlemi
S/akladığım gülüşlerim ömrüme azad

Deryayı umman olsa geceler ben sığamıyorum
Dağılıyorum zamana parça parça
Düş pazarında uykularımı satıyorum

Kırık dökük lisanım lehçelerim kaygılı
Öptüm lâl boyalı dudaklarımla leyl vakitlerini

Bir sevda yanığı tütüyor yüreğimin bacası yıkık
Mabedimin kuytularında gül kurusu bir hasret
Ezber ettiğim şiirleri tesbih ederken 
Adını vird edindim...

"Gel teskere gel teskere bitsin bu gurbet"

Yokluğunda adın gurbet
Yıllardır örttüm yalnızlığımın üstünü
Şimdi efkârımın adı hasret 

Hayaline adaklar adadım 
Vuslatına ah ederken uçukladı dudaklarım

Bin asırdır sürgünüm yüreğinden 
Kifayetsiz kalır firkatimin tarifi

Sarhoşum... 
Şerefine içtiğim meyden değil sarhoşluğum 
Serkeşim mekân ötesi uhdelerim birikmiş
Göversin artık benimde toprağım
Kırılsın kalemim hüzün temsili
Ukdelerim çözülsün
Dön sevgili dön artık
Bu bahar kentimin sokakları işveli işveli gülsün...

Nuray AYHAN... 

0 yorum:

Yorum Gönder